zondag 15 november 2015

Innovatie en ideeen opdoen


Als een hotel innovatief wil zijn en wil inspelen op de trends gaan ze onderzoeken wat de consument c.q. gast wil.
Wat trekt een gast naar een hotel? De gast wil naar een hotel om te overnachten natuurlijk. Welk hotel kiest hij dan?

Blijkbaar zoek je een hotel dat bij je past. Kan het hotel je een beleving bieden en een wauw effect creëren.

Steeds meer zie je efficiënt ingerichte hotelkamers met mooie ICT snufjes. Gemak dient de gast, inloggen met je smart Phone, spraak gestuurde bediening van de lampen en overal Wi-Fi. De gast wil echter meer.....
Een omgeving waar hij zich thuis voelt, waar hij andere mensen ontmoet, een beleving en vooral persoonlijke aandacht. Steeds vaker creëert het hotel deze mogelijkheid in diverse ontmoetingsplekken. De lobby, de ontbijtruimte, de vergaderfaciliteiten, het restaurant, een gezamenlijke werk/ leesplek enz. De gast kan kiezen om rustig op zijn kamer te zitten of naar de nieuwe 'ontmoetingsruimte' te gaan. Nieuwe mensen ontmoeten en spreken, ervaringen uitwisselen en aandacht voor elkaar.

Zou je kunnen zeggen dat een student ook een gast is?

Wil de student ook een goede ICT omgeving op school waar hij/ zij mee kan leren EN mee kan socializen, op zijn eigen manier, op het moment dat hij/ zij het wil?
EN
Zoekt de student ook niet in een lokaal, praktijkruimte, kantine of aula contact met andere studenten.

Wil je dus innovatief onderwijs geven dan MOET er ook aandacht zijn voor de omgeving. Een nieuwe uitdaging erbij....

Moeten we dus bij innovatief onderwijs ook zorgen voor een innovatieve en uitdagende leeromgeving. Een plek waar het goed leren en goed vertoeven is....

Weer wat om over na te denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten